ESKİ BAYRAMLAR

                  İYİ BAYRAMLAR
nerede eski bayramlar 
 ah ah eskidendi bayramlar
bu sözleri büýüklerimiden ne çok duyarız.
peki eski bayramlar nasildı
    Bayram hazırlıkları bir kaç gün öncesinden başlanırdı .Bütün ev tabiri caizse dip köse temizlenirdi temiz olanlar bile tekrar yikanirdi.Artık bayram alısverişine gecebiliriz en sevdiğim  zamanlardan o vakitler simdi hic sevmiyorum  desemde inanmayin kırmizi önünde fiyonklari olan ayakkabiları cocuk aklı iste arkadaslarimda görunce hep bir kıskançlık olurdu 
annem bana bu bayram alıcak derdim
annem hep almayi unuturdu .Hıç unutmam bir bayram kırmızı önü  ķırmızı fiyonklu ayakkabıyı annem almıştı  artık benimde   kırmızı ayakkabım olmuştu o günü hiç unutamiyorum  o gece yastiğımın   altında ayakkabımi saklamıs  uyumaya çalişiyordum uyuyamıyordum bayram sabahı yeni ayakkabılarimı giyecektim arada yastığı kaldırıp bakiyordum ayakkabım oradami diye 
 bayram sabahı erken kalkılır kahvaltılar yapıldıktan sonra bayramlıklar giyilir bayramlasma sıra gelirdi anne babanın eli öpülür  süslü püslü ütülü olan ićinde de bayram harçlıklaeımızın bulunduğu   mendillerimizi alırdık ışte bayram şimdi başlamisti
Arkadaslarla mahalledeki komşularimizla bayramlasmaya gitme vakti gelmistir 
  Bu bayram sabahimda mı ne oldu
     Sabah erken kalktık eşimle birlikte annemlere geldik kahvaltımızı yaptık ve bayramlasma zamani önce  babamin annemin elleri öpüldü bayram harćlığımı aldim kızkardesim elimi öptu para ona gecti en kücük kızkardesim elimizi opunce en son para en kuçüğümüzde kaldi diyecektim ama evimizin en küçüğümüz olan yeğenim elimizi öptü para onda kaldı kapımizin zilinin calmasini bekledik bekledik ve bekledik ama çalmadı çünkü mahallede kimse yoktu  peki neden yoktu
    Teknolojinin hızla gelismesi ile cağımizda insanlar yüz yüze görüsmeler azalarak internet üzerinden görüşmeler bayramlasmalar yapılmaya başlandı bayram demek artık tatil demek anlamina gelir oldu Bayramda belki bir günününü ailenizle gecirmenizin mutluluğu bir gün sizlerinde cocuklarinizin sizinle bayramlasmaya geldiğinde yasadiğıniz mutluluktur
           tekrar görüşmek üzere  
  


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ROSSMANN ALIŞVERISIM

HERBİTAL

PROCSIN