YAYLA BAKLİYAT

                   YAYLA GURME
           SİYAH PİRİNÇ (BLACK RICE)
Pirinç denilince  ben aklıma ilk Çin geliyor .Siyah pirincin ana vatanıda Çin


         Siyah pirinç antik Çin de krallarin ve imparatorlarin  ömrü uzattiğına inanilan  halkin yemesi yasak olan buğdaygilliler familyasindan( poaceae )
          Ben de farklı yiyecekleri tatmayı severim.Bir migros alişverisimde yayla Bakliyatin  gurme serisinden siyah pirinci almiştim .Ev de olduğum bu gün denemek istedim.
                 Siyah pirinc beyaz pirinç gibi tane tane değilde yapis yapis olmasindan dolayi  asya mutfağında  daha cok tatli olarak tüketilmekte
         siyah pirinc beyaz pirin gibi kabuğundan ayrilmamis olmasindan dolayi yüksek antioksidan  ve minarel içerir
     🌟   e vitaminle berabe bağışıklık  sistemini kuvvetlendirir.
     🌟lif kaynağıdır.
     🌟tokluk hissini arttırır kan şekerini  yavaş yavas yükseltir.
     🌟yüksek antioksidan içerir yaşlanma etkilerini azaltır.
     🌟gulufen içermediğinden çölyak hastaları  için alternatif bir beslenmedir .
             Ben nasil pişirdim
ilk  önce pirinci bir güzel yıkadim morumsu bir renk biraktı .Süzdüm  tencereme boşalttim .1 ölcü pirince 3 ölcü sicak su ekledim ocagin üstün de kısık ateste  pişirdim.Yoğun bir aroma kokusu var buram buram kokuyordu.yarım saat kadar kisik ateste pisirdim .Benim pirinler biraz daha diri kaldilar .Belki de beyaz pirinc gibi biraz ılık suda bekletip o sekildemi yapsaydim daha iyi olucak gibiydi neyse canim  daha elimizde mevcut o sekilde de deneriz .Tat kısmı ise şöyle anlatayayim  çorba yapmak için buğdayi kaynatip pişirirsiniz tadina bakarsiniz  ya iste ilk tattiğiniz buğday gibi bir tadi var.Yuksek aroma kokusu  pistikten sonra almadim
Merak ettiğim bir kaç ürünler var oblarıda en kısa sürede denemek istiyorum





                     Herkeze afiyet olsun
          Sevgilerimle Müge
       

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ROSSMANN ALIŞVERISIM

HERBİTAL

PROCSIN